søndag 18. september 2011

One World

2 One World flybilletter, 16 flybevegelser, 4 stopp på hvert kontinent og 6 måneder fri - det gir mange muligheter det! I ett år har vi planlagt denne turen og nå nærmer det seg. Yngstemann har reist i militæret, vi har flyttet, Rune har tatt fri fra advokatjobben og jeg er full av reisefeber. Den store utfordringen har vært å velge hvilke deler av verden som skal prioriteres. Det har også vært vanskelig å bestemme seg for hvor lenge vi skal være på hvert sted, hvor mye som skal bestilles på forhånd og hvor mye som skal tas på sparket underveis. Vi har derfor samarbeidet med Hvitserk Ekspedisjoner, som har gitt oss råd og hjulpet til med tilretteleggingen. I tillegg har vi fått hjelp av Escape Travel, Gap og Cudial. Vi har prioritert de stedene som er lengst unna og derfor ikke så lett tilgjengelige i løpet av en vanlig ferie. Dessuten har vi valgt å holde oss der det er vår eller sommer, ikke nødvendigvis fordi vinter er så ille, men fordi det gjør pakkingen litt enklere. Nå er vi snart startklare og håper familie, venner og andre reiseglade dropper innom bloggen vår :-)

8 kommentarer:

  1. Bloggen ser kjempe bra ut! Gleder meg til å følge med :) Jeg måtte forresten opprette en google konto for å kunne kommentere.. Klem Eirin

    SvarSlett
  2. En kommentar! Veldig hyggelig :-)

    SvarSlett
  3. Bloggen er fin! Gleder meg til å følge med på denne spennende reisen!

    SvarSlett
  4. Her er golfbanen på Langkawi som jeg snakket om http://www.dataigolf.com/. Banen er fantastisk og øya er flott, har mange gode derfra - har vært der 2 ganger og drar gjerne tilbake.
    Reiseruta deres ser fantastisk ut! Petter og jeg ønsker dere en strålende og opplevelsesrik tur:-)

    SvarSlett
  5. Vi gleder oss veldig til å følge dere på tur, og til masse fantastiske bilder!
    Vi sees lørdag :)

    SvarSlett
  6. Gledelig at dere vi dele reisedrømmen med oss andre. Blir litt GPS - aktig.
    Ser frem til å reise " jorden rundt" med dere :)

    SvarSlett
  7. Det blir spennende å følge med dere på denne fantastiske reisen. Ønsker hell og lykke på ferden.

    SvarSlett
  8. Gleder meg til å være med på eventyret deres - det blir et langt og variert eventyr så nå venter jeg i spenning....Machu Pichu er helt fantastisk og husk Aquas Qaliente - den lille byen der toget stopper - det er en kulp med varme kilder som er veldig morsomm å sitte oppi - der kommer alle landsbyens beboere - indianere i alle fasonger og mingler med turister - veldig sjarmerende og ganske anderledes enn hva vi er vant til...

    SvarSlett