lørdag 10. desember 2011

Kjapp adventsrapport fra Syndey

Tenk deg følgende: Du sitter med et glass hvitvin i hånden på din lille balkong i 25 varmegrader og ser utover hele Circular Quay med Sydney Harbour Bridge kneisende i bakgrunnen. Ferjene strømmer inn med småbrisne og festglade folk på vei til julebord.



Utenfor konkurrerer en aboriginal på didgeridoo med et gateband, som forøvrig har et reportoar jeg kan på fingerspissene etter mine mange timer med trommer på gitarhero.


Det er plastnisser, peace and love, bjelleklang og Driving home for Christmas... Det er stor stemning, masse leven og mye folk.


Slik har vi det akkurat nå og det er helt herlig.

Min kjære har som vanlig lagt opp et ekspansivt program og bare 2 timer etter at vi landet fra New Zealand var vi på plass i The Operahouse for å se balletten Romeo og Julie. Jeg skjønte at dette var for min skyld, for det skulle ikke mange piruettene til før Rune var i sin dypeste søvn.



 Vi tyvstartet kenguru og koalajakten med å ta en tur til Sydney Wildlifesenter...



og vi har vært på akvariet, som faktisk er det flotteste saltvannsanlegget jeg har sett. Flott for unger og for meg med hvithai og sjøku :-)

Vi har spilt to runder golf på Sidneys høyest rankede baner og for de som er interessert kan jeg si at anleggene her ikke kan måle seg med toppbanene på NZ. Nedslitte, med provisoriske hull og dårlig service.

Vi har også sett musicalen Jersey Boys og ellers tatt for oss av det Sydney har å by på. En fascinerende og kontrastfylt smeltedigel som har absolutt alt. I kveld skal vi se teaterstykket No mans land på Operaen og deretter sjekke ut nattelivet i Chinatown. Vi skal på vårt lille julebord feire at Rune nettopp har fått beskjed om at "den store saka" ble vunnet med saksomkostninger. Hurra og god adventstid.

Melbourne neste.

4 kommentarer:

  1. Godt å høre at alt står bra til down under og at opplevelsene står i kø! Fortsatt god tur til dere begge. Christin

    SvarSlett
  2. Gratulerer, Rune. Er ikke så veldig overrasket over at det gikk bra.

    Det er sikkert fint med litt kyltyr etter all "ekstremsport", og det er godt å vite at dere nå betrakter dyr og store fisker i trygge omgivelser!!
    Kos dere videre.
    Adventsklem

    SvarSlett
  3. Hei og takk for ny oppdatering. Gratulerer Rune, igjen godt jobbet.
    Det må være spennende med litt Stor-by ferie for dere etter så lang tid i de mer perifere strøk. Palmer med bomullssne har da også sin charm!
    Klem fra Inger Anne

    SvarSlett
  4. Hei
    Følger dere,ønsker jeg var der i 25c.Australia er
    veldig langt herfra.Det må være en helt flott opplevelse.kos dere.
    Klem Janne

    SvarSlett