tirsdag 24. januar 2012

Tre ord fra Bangkok

Spis tre måltider om dagen på restaurant, unngå salat i tilfelle basilusker, slukk tørsten med øl og etter noen måneder har du, ikke helt uventet, en aldri så liten utfordring med vekten, gitt. Så flott av det finnes saronger, tunikaer og i verste fall burka.

Vår base her i Asia er Hotel Banyan Tree i Bangkok. Her bor koffertene våre mens vi er ute på tokt og det er nesten som å komme hjem når vi returnerer hit. Glad ble jeg da jeg oppdaget at jeg kunne få et lite kurs i sunn og mager thaimat. Og magert ble det - to hele chili med frø og det hele i dressingen hjelper så absolutt på å begrense inntaket. Nå har jeg lært!


Reiser nå til Ho Chi Minh City i Vietnam for å møte våre gode venner Christin og Arvid. Planen er å reise oppover Mekongelven til Cambodia med Torbjørn Færøvik som reiseleder i to uker, hvoretter Rune og jeg fortsetter gjennom Laos. Tviler litt på internettdekningen, men skal forsøke å skrive hvis det er mulig. Og hvis noen lurer - nei, vi er ikke lei av å reise :-)


5 kommentarer:

  1. Følger fortsatt med dere på bloggen, kjempemessig! Ser frem til å lese om fjellturen i Himalaya, driver å planlegge tur i samme område. Men mange andre av reisemålene deres frister til etterfølgelse. God tur videre!

    SvarSlett
  2. God tur til Kambodsja , et flott land og hyggelige mennesker. Vi gleder oss til Heges nye kokkekunster.
    God tur videre , Inger Anne

    SvarSlett
  3. Matkurs høres morsomt ut. Salat er i alle fall bare kjedelig, men øøøl er bra!! Holder en knapp på burka. Det ville passet meg perfekt nå etter jul.
    Venter spent på neste rapport.
    Kos dere videre.

    SvarSlett
  4. Begynner snart å telle dager til dere kommer hjem jeg :)

    SvarSlett