lørdag 15. oktober 2011

En snartur i regnskogen - del 2

Bare så dere ikke skal tro jeg skrøner så må jeg jo legge ut noen bilder for å dokumentere dyrelivet i Amazonas. Vi starter med den bikkjestore rotta og tar det videre derfra...


En liten rampegjeng på avokadojakt...


Tarantellaen som kom krypende ut av hullet sitt...


Penøttbillene...



Tucanen som satt rett utenfor myggnettingen da vi hadde siesta...


Det tomme skallet av sikadene som lager et så vanvittig bråk...


Papegøyene...


Og de rareste dyrene av alle :-)




Vi reiste langt for et svært kort opphold. For andre som har tenkt å ta samme rute vil jeg anbefale å bruke mye lenger tid enn vi gjorde i Amazonas. Å være økoturist er i disse områdene som er truet både av hugst, nedbrenning og gullgraving er med på å øke bevisstheten omkring bevaring av regnskogen. Tåler man fuktigheten og følelsen av å bli oppspist (nei, det hjelper ikke med myggstift) så er dette et område som har utrolig mye å by på når det gjelder naturopplevelser. 

Når jeg nå sitter på vårt heller lugubre hotell i Cusco og skriver dette så føler jeg meg som en skikkelig turboturist. Er topp drillet i inkaenes rise and fall, men kunne tenkt meg å brukt mere tid også her. Mer historie, mer fløytespilling, mer alpakkaull og mer pisco sour. I morgen før soloppgang starter vi imidlertid vår 4 dagers vandring mot Maccu Picchu. Vi skal sove i telt og jeg er veldig spent på om vi kommer til å takle å gå så langt i denne høyden. Jeg blir svimmel av for mye coka og har heller ikke tenkt å ta tabletter mot høydesyke, slik som de 8 andre vi skal gå med har gjort. Blir vel litt som å velge å avstå fra bedøvelse under fødsel, man merker ikke at man har dummet seg ut før det er for sent.

Håper dere besøker bloggen vår om noen dager :-)

7 kommentarer:

  1. Den rotta var diger!!! Jeg tror ikke at jeg hadde trivdes i Amazonas.. God tur videre.

    SvarSlett
  2. å ser fantastisk ut - jeg viiiil diiit! God tur videre :))

    SvarSlett
  3. Vi følger med og venter spent på neste oppdatering :)

    SvarSlett
  4. God tur, det går bra! Ingen i vår gruppe tok høydetabletter, og alle 14 kom frem.

    SvarSlett
  5. God tur til dere på ferden opp til Maccu Picchu, gleder meg til å høre om turen :)

    SvarSlett
  6. Noen av disse dyrene ser ikke gode ut, kanskje greie uti det fri men helst ikke inne hos meg
    God tur videre
    Inger Anne

    SvarSlett
  7. Jeg liker menneskedyrene best! Venter spent på neste rapport fra dere.

    SvarSlett