tirsdag 4. oktober 2011

Galapagos neste

I dag har vi  inspisert i gamlebyen i Quito sammen David. Bydelen er på Unescos World Heritage liste, men var i grunnen ganske underlig. Flotte enkeltbygg og kirker, men ellers litt stusselig. Mye fattigdom og bevænet politi på hvert hjørne for å demme opp for kriminaliteten.

Vi har også blitt grundig briefet i president Correas krumspring og var litt glade for at vi kom hit til Quito en dag for sent til å bevitne opptogene i anledning ettårsdagen for politiets opptøyer, der 8 ble drept og nærmere 300 skadet.


Vi har flyttet til Hotel La Parc og har møtt noen av de andre vi skal reise med i morgen tidlig. Masse informasjon fra Gap Adventures, men det som gjorde meste inntrykk på Rune var at vi kom til å vasse i sjøløvebæsj og at det derfor var litt viktig med skøtøyet. Han forsvant da raskt ut på skoshopping, mens jeg har prøvd å psyke meg opp til det jeg nå har skjønt er en nærmest evigvarende snorkletur. Greit at det er 22 grader i vannet, men det er også hai, øgler, havskilpadder og mye annet rart der som kanskje gjør seg best på TV. Men jeg er i ferd med å forberede meg. Ikke noe klaus, ikke noe gurgling og spytting bare fin padling med mitt nye undervannskamera...

Ikke noe internett på båten, men rapport følger om en fem dagers tid :-) Håper jeg...

3 kommentarer:

  1. Dette høres skikkelig spennende ut! Jeg gleder meg til å se bilder fra Galapagos. :-)

    SvarSlett
  2. 22 i vannet hørtes ikke så varmt ut. Har aldri hørt om noe hai angrep utenfor Galapagos. Litt sjøløve "poh" er nok greit, vi som er vant til Canada gjess. Du skulle ha blitt forfatter du Hege !!

    SvarSlett
  3. Skal DU bade i 22 grader i vannet!!!? Jeg er imponert! God snorkletur, dette klarer du fiiint :))) Hils mannen! Klemklem

    SvarSlett